جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک

آموزش شبکه :شبکهٔ رایانه‌ای که بیشتر اوقات به طور خلاصه بهش شبکه گفته می‌شود

شبکهٔ رایانه‌ای که اغلب به طور کوتاه شده به آن شبکه میگویند گروهی از کامپیوتر ها و دستگاه‌هایی است که از طریق کانال‌های برقراری ارتباط به یکدیگر متصل گردیده اند. شبکه کامپیوتری علل آسانی گفتو گوها مابین استفاده کنندگان از آن شده و میگذارد استفاده کنندگان منابع خود را در اختیار همگان آموزش شبکه بگذارند.

توضیحات

یک شبکه کامپیوتری اجازه به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات را میان ابزار های متصل گردیده به یکدیگر، می‌دهد. در دهه 60 میلادی،

 آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (ARPA)، بودجه‌ای را به منظور ساخت شبکه آژانس تحقیقاتی پیشرفته (ARPANET) برای وزارت دفاع  آموزش شبکه ایالات  متحده آمریکا اختصاص داد. این اولین شبکه رایانه‌ای در دنیا می باشد.

 توسعه شبکه از سال ۱۹۶۹ و براساس طرح‌های توسعه یافته دهه ۶۰ آغاز شد.

«شبکه گسترده» (Wide Area Network) یک «شبکه رایانه‌ای» است که نسبتاً ناحیه جغرافیایی وسیعی را پوشش می‌دهد (برای نمونه از یک کشور به کشوری دیگر یا از یک قاره به قاره‌ای دیگر).

این شبکه‌ها معمولاً از امکانات انتقال خدمات دهندگان عمومی مانند شرکت‌های مخابرات استفاده می‌کند. به عبارت کمتر رسمی این شبکه‌ها از «مسیریاب» ها و لینک‌های ارتباطی عمومی استفاده می‌کنند.

شبکه‌های گسترده برای اتصال شبکه‌های محلی یا دیگر انواع شبکه به یکدیگر استفاده می‌شوند؛ بنابراین کاربران و رایانه‌های یک مکان می‌توانند با کاربران و رایانه‌هایی در مکانهای دیگر در ارتباط باشند.

بسیاری از شبکه‌های گسترده برای یک سازمان ویژه پیاده‌سازی می‌شوند و خصوصی هستند. بعضی دیگر به‌وسیله «سرویس دهندگان اینترنت» (ISP) پیاده‌سازی می‌شوند تا شبکه‌های محلی سازمانها را به اینترنت متصل کنند.

شبکه متصل (Internetwork)

نوشتار اصلی: شبکه متصل

دو یا چند «شبکه» یا «زیرشبکه» (Subnet) که با استفاده از تجهیزاتی که در لایه ۳ یعنی «لایه شبکه» «مدل مرجع OSI» عمل می‌کنند مانند یک «مسیریاب»، به یکدیگر متصل می‌شوند تشکیل

 یک شبکه از شبکه‌ها یا «شبکه متصل» را می‌دهند. همچنین می‌توان شبکه‌ای که از اتصال داخلی میان شبکه‌های عمومی، خصوصی، تجاری، صنعتی یا دولتی به وجود می‌آید را «شبکه متصل» نامید.

در کاربردهای جدید شبکه‌های به هم متصل شده آموزش شبکه از قرارداد IP استفاده می‌کنند. بسته به اینکه چه کسانی یک شبکه از شبکه‌ها را مدیریت می‌کنند و اینکه چه کسانی در این شبکه عضو هستند، می‌توان سه نوع «شبکه متصل» دسته‌بندی نمود:

    شبکه داخلی یا اینترانت (Intranet)

    شبکه خارجی یا اکسترانت (Extranet)

    شبکه‌اینترنت (Internet)

شبکه‌های داخلی یا خارجی ممکن است که اتصالاتی به شبکه اینترنت داشته و یا نداشته باشند. در صورتی که این شبکه‌ها به اینترنت متصل باشند در مقابل دسترسی‌های غیرمجاز

از سوی اینترنت محافظت می‌شوند. خود شبکه اینترنت به عنوان بخشی از شبکه داخلی یا شبکه خارجی به حساب نمی‌آید، اگرچه که ممکن است

شبکه اینترنت به عنوان بستری برای برقراری دسترسی بین قسمت‌هایی از یک شبکه خارجی خدماتی را ارائه دهد.

شبکه داخلی (Intranet)

نوشتار اصلی: شبکه داخلی










نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.